Menu

Zdravom ishranom do kože besprekornog sjaja!

Ove namirnice će se pobrinuti za vašu zdravu kožu!

Home » Lepota » Zdravom ishranom do kože besprekornog sjaja! - 03.2017

Imate akne na čelu? To je u vezi sa probavom. Uši su vam prevruće? Uneli ste u organizam previše kofeina. Ishrana deluje iznutra prema spolja, i ukoliko je pravilna omogućava nam da zračimo.

Krema koja uklanja bore. Maska koja koži lica vraća svežinu. Tečni puder koji ujednačava kožu. Kompaktni puder koji stavlja naglasak na određene delove lica. Korektor koji će posvetliti tamne mrlje ispod očiju. Rumenilo koje ističe obraze. Malo maskare, olovke za oči i senke za izražajniji pogled. Nakon svega ovoga ne zaboravite da nanesete šminku za obrve i usne. Nakon što ste sve naneli, vaše lice je spremno.

Šminka je izvanredno otkriće koje neguje i ukrašava našu kožu ili je barem čini besprekornom. Ali lepota dolazi iznutra. Izvor lepote je u onome što jedemo. Namirnice deluju iznutra prema spolja i omogućavaju nam da zračimo. Naravno, ako smo odabrali odgovarajuće namirnice.

Što otkriva naša koža

Koža je vrsta simultanog prevodioca našeg tela. Preko nje ono nam šalje poruke o tome šta mu nedostaje ili šta mu pružamo u prekomernim količinama. Prema tradicionalnoj kineskoj medicini postoji veza između kože i drugih organa što znači da na koži možemo da razaznamo i što se događa unutar nas. Ovo posebno važi za lice koje treba podeliti u nekoliko zona koje predstavljaju određene delove našeg tela i sa njima povezane tegobe. Taj pristup ima svoj naziv – mapiranje lica.

Nekoliko primjera:

  • Područje čela povezano je sa bešikom i sistemom za varenje. Ako imate bubuljice u ovom predelu, verovatno se ne hranite previše zdravo. Nemojte da jedete gotove proizvode i brzu hranu, pijte dovoljno vode i nesavršenosti će nestati.
  • T-zona, a to znači područje između obrva, povezana je sa jetrom. Koža postaje nesavršena na ovom području usled konzumacije alkohola, ali i unosa masne hrane, nikotina ili, zbog intolerancije na određene namirnice kao što je intolerancija na laktozu.
  • Uši, pak, pokazuju što se događa sa našim bubrezima. Vruće uši su često znak za to da smo pili previše alkohola i kofeina. Ali i područje oko očiju ukazuje na probleme s bubrezima. Unosom puno tečnosti rasterećujemo unutrašnje organe.
  • Za lepe obraze može biti zaslužan svež vazduh koji, opet, ima veze sa plućima. Pušači, kao i osobe koje žive u jako naseljenim sredinama najbolje je da svoje slobodno vreme provode u prirodi.
  • Bubuljice u području oko usta isto tako mogu da ukazuju na neuravnoteženu ishranu, ali izbijaju i usled hormonalnih promena, na primer u stresnim situacijama.
  • Mapiranje lica, naravno, nije priznata dijagnostička metoda. Pridavati značenje jednoj bubuljici nije pouzdan pristup jer, na kraju krajeva, za nesavršenu kožu postoje brojni uzroci.

Pravilna ishrana: namirnice za blistavu kožu

Mlaćenica je upravo jedna od takvih namirnica. Kalcijum i vitamin B12 deluju iznutra prema spolja. Pored toga, mlaćenica nije bogata kalorijama. Za kožu, kosu i nokte zapravo su dobri svi vitamini iz grupe B, a nedostatak vitamina B2 manifestuje se, na primer, na ispucanim uglovima usana, promenama na koži i lomljivim noktima. Unos mlečnih proizvoda, mesa, povrća, krompira ili sušenih pečurki sprečava takvo stanje. Ako u organizam unosite premalo biotina i jaja, orašastih plodova ili sojinih semenki, koža će početi da se peruta, nokti će postati lomljivi, a kosa oštećena. Pantotenska kiselina igra odlučujuću ulogu u održavanju i regeneraciji ćelija, pa zato jaja, mleko, povrće, integralni proizvodi ili mahunarke treba redovno da budu na jelovniku.

Minerali su važni

Vitamin A direktno deluje na kožu čineći je zategnutom i sprečava njeno isušivanje. Bogat izvor su, na primer: skuša, losos, mleko, sir ili džigerica. Spanać, paradajz, brokoli, rukola, blitva ili šargarepa sadrže beta karoten koji telo pretvara u vitamin A. Orašasti plodovi, integralni proizvodi i hladno ceđena ulja sadrže vitamin E koji jača vezivno tkivo, štiti ćelijske membrane, sprečava oštećenja usled delovanja UV-zraka i smanjuju gubitak vlage u organizmu.  Vitamin C je važan za stvaranje kolagena, zateže kožu i smanjuje bore. Visok nivo nalazi se u kiviju, grejpfrutu, brokoliju, bobičastom voću i crvenoj paprici.

Lomljiva kosa i nokti, opadanje kose, suva i ispucana koža mogu ukazivati na nedostatak cinka. Unos elemenata u tragovima posebno je važan u dečjem i adolescentskom dobu jer nedostatak cinka može uticati na sporiji rast. Cink ima i značaju ulogu i u zarastanju rana, sprečava upale, čak i u probavnom traktu, i smanjuje bolesti kože poput akni, psorijaze ili neurodermitisa. Takođe podstiče obnavljanje kože i pozitivno se odražava na rast kose.

Ostrige sadrže posebno visok procenat cinka, ali nalazimo ga i u govedini, morskoj ribi, jajima, mlečnim i integralnim proizvodima, džigerici, brazilskim orasima, semenkama suncokreta i ovsenim pahuljicama.

Obično ga organizam najbolje iskoristi iz hrane životinjskog porekla jer fitinska kiselina koju sadrže namirnice životinjskog porekla, smanjuje apsorpciju u tankom crevu.  Vegetarijanci i vegani zato moraju posebno da paze na unos cinka u organizam i ako osete da im nedostaje, morali bi da razgovaraju sa lekarom koji im može prepisati adekvatne preparate. Vitamin C može povećati njihovu delotvornost zbog čega se često i nalazi u ovim preparatima. Ipak moramo voditi računa o tome da u organizam ne bi trebalo unositi više cinka nego što mu je potrebno.

Vitamin C povećava apsorpciju gvožđa čiji se nedostatak u organizmu manifestuje preko sličnih simptoma koji se javljaju i kod nedostatka cinka. Ali kada primetite tegobe poput: ispucanih uglova usana, lomljivih noktiju i kose, onda je isto tako najbolje posavetovati se sa lekarom jer unos prevelike količine gvožđa nije zdrav.

Što nam govori naša koža?

Prema gore
OKViše informacija