Menu
Home » PDF Archiv » ab_2009_3

Hello yellow!

Balkoni i terase zrače u najlepšim žutim nijansama koje zasenjuju čak i samo sunce. Skoro.

Žuta je boja radosti, optimizma i svetlosti. Nije ni čudo što eksperti za trendove žutoj boji uvek iznova nalaze mesto u baštama i na balkonima. Jaka i vesela nijansa žute, kao i nijansa Lime Punch, ovog puta su očigledni favoriti. Mogu lepo da se kombinuju sa belom ili drugim svetlim bojama, ali su i same za sebe upečatljive. Sudovi i korpe, zajedno sa stolicama i meblovima, svojim sjajem unose dah prirode u vaše sklonište. Kome onda još treba sunce?

Sve u boji sunca!

Lounge stolica. GJERLEV natur.
Pleteno ćebe. KRYPMURE 130x130 žuta/siva.
Ukrasni jastuk MIMOSA. 35x50 žuta.
Ukrasni posluž. Frits promjera 30 cmxV2 cm mesing.
Bašt. jast. podes. stolice. ENGHAVE žuta.
Peškir MALUNG. Krem KORNBORG.
Vaza FRANK. Promjera 15 cm braon. staklo.
Pleteno Ćebe. KRYPMURE 130x130 žuta/siva.
Home » PDF Archiv » ab_2009_3

Postani zabavna

Ako se usudite da pokazujete emocije, izgradićete prave odnose sa svojim bližnjima. 

U svakodnevnom životu često ne razmišljamo o tome ko smo i šta želimo da budemo. Usrećuje nas kada vodimo sređen život ili kada u nekoj meri naš život izgleda sređeno. Imamo porodicu, posao, siguran dom – i sopstvenu ulogu u svemu tome. Međutim, u kojoj od njih smo istinski svoji, a u kojoj je samo reč o glumi? Pitanje je na mestu jer svako od nas je od detinjstva u određenoj meri učio da prihvata konvencije i odnose moći, kao i da ispunjava očekivanja.

O tome piše pisac, profesionalni klovn i predavač, Klaus Verner-Lobo u svojoj knjizi „Ljubav, slobodna i opasna“. Ne želimo da ispadnemo smešni, bojimo se da ćemo se osramotiti pred drugima. Zahvaljujući gotovo glumačkim sposobnostima, znamo kako u svakodnevnim situacijama da sprečimo da naši bližnji prepoznaju naše istinske emocije zato što verujemo da ćemo postati ranjivi ako pokažemo kako se osećamo. Taj zaštitni zid koji mnogi ljudi godinama dižu oko sebe nekada nam onemogućuje da razaznamo sami sebe.

Pogled u unutrašnjost

Teško je kada pokušamo da spoznamo kako zaista izgledamo iznutra, koje potrebe zapravo imamo. U svakom slučaju, puno je teže nego da se odreknemo sopstvene moći i ispunjavamo očekivanja drugih oko nas. Potrebna nam je hrabrost kako bismo mogli da pogledamo unutar sebe i prihvatimo svoje nedostatke i greške. Mnogo toga se traži – ne smemo da odbacujemo sumnje u sebe i čežnje, nego moramo da ih prihvatimo kao deo svog „ja“, moramo da ih dozvolimo, moramo da pokažemo empatiju prema sebi. Ipak, i naše greške i nedostaci su deo naše ličnosti.

Pratiti svoje emocije

Ako, kao prvo, uspemo da prihvatimo sebe i, kao drugo, izgubimo strah od svoje smešne strane, Verner-Lobo je uveren da ćemo dobiti puno toga. Pre svega, ogromnu količinu slobode. Slobode koja nam omogućuje da ne moramo da se pretvaramo niti pogrešno predstavljamo. Tako automatski omogućujemo drugima da osete: prihvati me takvim kakav jesam, sa svim mojim dobrim i lošim stranama ili me ostavi na miru. Stid od straha da ne ispadnemo gubitnici i pokažemo svoju ranjivost i krhkost deluje oslobađajuće. Ključ se, prema mišljenju Verner-Loboa, krije u tome da ne težimo tuđim priznanjima, već da pratimo svoje emocije.

Ljudskost se reflektuje

Pokazati se bez šminke, dopustiti sebi da budem – ja – isto tako znači učiniti sebe vidljivim i dostupnim za druge ljude. Njihove reakcije će biti poput refleksije u ogledalu. Ljudskost se reflektuje i tako nastaje prava povezanost. Prerastamo sami sebe i istovremeno drugima omogućavamo da učine to isto. Pritom je svejedno odakle ko dolazi, šta ko radi i koliko dugo se međusobno poznajemo. Jednostavno je reč o tome da jedni drugima pokazujemo i kada padamo, kada doživljavamo neuspeh i kada se ponovo dižemo na noge. Zauzvrat ćemo dobiti ljudske reakcije. Pretvorićemo se takoreći, u klovna, nestaće svi naši strahovi od toga da budemo smešni. „Klovn je neko ko je izgubio jedan od najvećih strahova koje čovek može da ima: strah od toga da ne ispadnemo smešni, od neuspeha, od gubitka, od nevoljenosti, od neprihvatanja,“ piše Verner-Lobo.

Potisnutu povezanost učiniit vidljivom

Kao odrasla osoba naučili smo da budemo ozbiljni kako bismo se izborili za prihvatanje. Klovnovi bi mogli da nam pomognu u otkrivanju dečje slobode. Pritom bismo morali da spoznamo kako su svi ljudi međusobno povezani. Tada više ne bi bilo perspektive „drugih“, već bismo i mi sami bili taj neko „drugi“: prijatelj, neprijatelj, živo biće, svemir, bog, boginja. Ako se rešimo straha od toga da ispadnemo smešni pred drugima, doprinećemo tome da ta potisnuta povezanost s drugima ponovo postane vidljiva.

Home » PDF Archiv » ab_2009_3

Održivi razvoj

Jedan od naših osnovnih principa glasi, da mi „kao zajednica delujemo za primer u našoj sredini“. Zbog toga se konstantno bavimo temom održivosti. Pri tome, za nas nisu bitne prazne reči, već dela: 90 posto naših privatnih robnih marki dolaze iz centralne Evrope, velikim delom iz Nemačke ili Švajcarske. Ovim dm obezbeđuje radna mesta, smanjuje puteve transporta i kao rezutat posledično smanjuje emisiju CO2. Pored toga mi smo deo mreže podrške WWF (World Wide Fund For Nature) – jedne od najvećih nezavisnih organizacija za zaštitu životne sredine u svetu .

Ekološka pakovanja

Održivo delovanje za nas takođe znači i brižan izbor pakovanja, prema materijalu i mogućnosti ponovne upotrebe. Iz tog razloga sirovine za proizvode od papira i celuloze potiču iz sertifikovanih šuma. Pakovanja najvećim delom nose FSC-logo, a delimično i PEFC-logo. FSC je skraćenica za „Forest Stewardship Council“, a PEFC „The Programme for the Endorsement of Forest Certification”.

Male stvari sa velikim dejstvom

Često su to male stvari koje proizvod čine više ekološkim. Primer: Denkmit nature – tablete za mašinsko pranje sudova se nakon proizvodnje veoma pažljivo i precizno slažu u kartonske kutije. Usled toga je kod istog sadržaja neophodno 20 grama manje kartona po pakovanju. Po godini se tako ukupno štedi više od jedanaest tona kartona dragocenih resursa. Pored toga, rasklopiva kutija ili ima visok udeo recikliranog sadržaja ili je sastavljena od FSC-sertifikovanog materijala sa recikliranim udelom.

Žig za održive proizvode

Zahvaljujući ekološkom pakovanju Denkmit nature – tablete za mašinsko pranje sudova nagrađene su žigom eko-efikasnost-analiza 2010 (Ökoeffizienz-Analyse 2010). Eko-efikasnost-analiza (Ökoeffizienz-Analyse) obuhvata sve aspekte, koji se odnose na jedan proizvod i njegov životni ciklus – počevši već od odabira i prerade sirovina. Žig je namenjen samo onim proizvodima koji po merljivim kriterijumima zaista imaju viši stepen održivosti u odnosu na uporedive proizvode. Takođe su i babylove pelene veličine midi i juniorplus nagrađene žigom eko-efikasnost-analiza 2010 (Ökoeffizienz-Analyse 2010).

Ekološka kesa za kupovinu 

Odgovorno korišćenje resursa treba da nas prati na svakom koraku. Zbog toga od pre godinu i po dana radimo na postepenoj ekološkoj zameni naših kesica za kupovinu: od kesice za jednokratnu upotrebu od recikliranog materijala i papira, preko kesica za višekratnu upotrebu do prvih austrijskih povratnih torbi od pamuka u međuvremenu već možete naći širok izbor na dm kasi. Radujemo se ukoliko zajedno sa nama napravite mali gest za zaštitu životne sredine! 

Prema gore
OKViše informacija