Menu

Uživanje u sportu

#selflove

Home » Užitak » Sport i fitness » Uživanje u sportu - 04.2018

Na instagramu možemo da pronađemo brojne sportske aktivnosti koje su u trendu. Međutim, naše telo najbolje zna šta želi.

Društvene mreže mogu da nam pomognu u razvijanju boljeg osećaja za sopstveno telo. Moramo samo znati kako.

Kada je sport tema, lome se koplja. Počevši od osnovnog pitanja o adekvatnom trajanju, učestalosti i intenzitetu, pa sve do pravilne ishrane nakon sporta – o svakom čučnju postoje različita mišljenja.

O sportu se oduvek moglo divno raspravljati, ali platforme na društvenim mrežama kao što su instagram i facebook, potencijal unutrašnjeg konflikta podižu na jedan sasvim novi nivo. Među brojnim hashtag-ovima propagiraju se motivacione metode i obećavanja da će ovaj put uroditi plodom, bez obzira da li se radi o izgradnji čeličnih mišića kakve možemo da vidimo pod #fitspiration, o čistoj filozofiji girl power-a, #girlswholift, ili o posebno ekstremnim oblicima sporta poput #thinspiration. Međutim, koliko zapravo mogu da nas motivišu fitnes blogeri koji imaju savršeno definisano telo? Često scroll-ovanje po instagramu ne završava tako što odmah uskačemo u patike i bacamo se na sprint. Umesto toga frustrirano ostajemo na kauču. Naravno, potajno znamo kako su mnoge od tih fotografija iscenirane do posledneg detalja i nemaju puno veze sa stvarnim svetom. Uprkos tome, slike vrše na nas određeni uticaj i na svesnom i na nesvesnom nivou.

Angelika Reš, lifestyle blogerka

»Naše telo jako mnogo govori o nama, a da toga uopšte nismo svesni – samo moramo da ga osluškujemo

Umesto da slušamo sami sebe i pazimo na ono što je dobro za naše telo, mnogi od nas jure čas za jednim, čas za drugim trendom u svetu fitnesa.

Austrijska blogerka Angelika Reš, poznatija kao Endži sa stranice hellopippa.com, i sama je probala mnogobrojne sportske discipline koje su bile u trendu. Trčala je, išla je na boks, pilates i trening visokog intenziteta, ali istinski srećna je postala tek kada je otkrila jogu. „Joga je bila prva sportska aktivnost kod koje nisam imala osećaj da se njom bavim kako bih se svidela drugima ili kako bih bila posebno cool,“ ističe Endži. „Jogom se bavim samo za sebe.“ Ona tu ističe jedno jako važno mesto: sportom moramo da se bavimo zbog sebe, a ne zbog drugih ljudi.

U stvari, to zvuči sasvim logično i jasno. Ipak, kako to da se i dalje događa da nam prva pomisao na neku novu, najbolju sportsku aktivnost često nije sama nagrada, nego dvoumljenje oko toga kojim filterom na instagramu bismo u tom trenutku mogli najbolje da je istaknemo. „Društvene mreže ovde imaju sasvim jasan uticaj,“ ističe Endži, „ali tako je i sa mnogim drugim aspektima u životu.“ Važno je uvek ostati veran sebi i ne pretvarati se. Čim se to dogodi, znamo da smo prešli granicu.“ To ne znači da ne treba da dopustimo drugima da nas inspirišu, nego da uvek iznova moramo da proveravamo zbog koga ili čega se bavimo nekom sportskom aktivnošću – zbog sledeće fotografije koju ćemo staviti na instagram? Ili zbog sebe?

Zdravlje uvek ima prioritet

Uzori i izvori inspiracije uvek pomažu u postavljanju ciljeva, kao i našoj motivaciji na putu ka njihovom ostvarenju. Pritom moramo da uspostavimo odgovarajuću ravnotežu i da se zapitamo: da li nam zaista pomažu na putu ka jednostavnijem uspostavljanju bolje fit forme ili nas samo obmanjuju lažnim obećanjima? Za Endži je to bio jedan značajan lični doživljaj koji joj je pomogao u uspostavljanju unutrašnje ravnoteže. „Taj doživljaj mi je pomogao da spoznam šta je bitno u životu i čemu treba da pridajem značaj,“ priseća se. „To nije idealna figura, preokupiranost brojem kalorija koje dnevno smemo da unesemo ili, pak,

Nije uvek važno da u nekoj sportskoj aktivnosti ostavimo cool utisak. Jednostavno preskakanje vijače je isto prihvatljivo.

da li ćemo trenirati dva ili pet puta nedeljno.“ Kako to proverava „Verujem da radimo sve kako treba dok god nam je prioritet naše zdravlje.“ Mnogi ljudi tek treba da nauče da osluškuju svoje telo. Šta je dobro za njega? Šta treba da učinimo kako bi mu opet bilo dobro? „Uvek radim ono za čim imam volju. Ako imam osećaj da mom telu treba malo izazova, onda radim intenzivne, duže aktivnosti. Ako se ne osećam dobro, onda samo deset minuta radim lakše vežbe na strunjači za jogu,“ ističe Endži.

Osećati se dobro u svom telu

Ovaj stav zastupa i pokret „Body Positivity“. Mnoge žene i muškarci na društvenim mrežama objavljuju svoje fotografije, baš kakvi i jesu u tom trenutku, bez obzira da li imaju nekoliko naslaga na stomaku ili ne. Njima je važno da pokažu kako se dobro osećaju u svom telu i da su zahvalni za to što svakodnevno postižu. Ali kako da uspešno uspostavimo takav jedan neopterećen odnos prema svom telu? Mala doza egoizma uvek je od pomoći: odvojite dovoljno vremena za sebe kako biste bili dovoljno uspešni jer najbolje se osećamo kada smo potpuno opušteni. U takvom stanju stanemo ispred ogledala i svoje telo posmatramo na ispravan način.

Međutim, umesto da se odmah usredsredimo na problematične zone, morali bismo da osvestimo samo one aspekte koje posebno volimo na sebi. Nekada nam pomaže kada ih glasno izgovorimo ili kada ih zapišemo. Zatim ćemo se baviti mestima koja manje volimo. Treba da razmislimo o tome kako bismo mogli da se pomirimo sa tim delovima tela, umesto da se zbog njih osećamo loše. To može da bude redovnije bavljenje sportom, zdravija ishrana ili jednostavno pozitivan pogled na nedostatke koji uglavnom ne bi ni trebalo tako da se zovu. Kada nam jednom postane jasna razlika između sveta iluzije i našeg tela, na putu nekom novom trendu više ništa neće stajati na putu. Umesto #fitspiration odsada će nam na prvom mestu stajati #selflove.

 

Saveti za zadovoljstvo

PRIHVATITE SEBE ONAKVE KAKVI JESTE
Radite bezbroj trbušnjaka jer vam se nikako ne vide trbušni mišići? Umesto da trenirate navodne problematične zone, bolje namerno trenirajte samo svoju jaču stranu i na kraju se divite svojoj fantastičnoj stražnjici u omiljenim farmerkama.

NAUČITE DA PRIHVATATE KOMPLIMENTE
Umesto da na sledeći kompliment uzvratite: „Da, ali zato ne volim svoje butine.“, jednostavno se zahvalite i uživajte, pa uzvratite komplimentom drugima, ali i sebi.

UŽIVAJTE BEZ GRIŽE SAVESTI
Izbacite iz rečnika reči kao što je „cheatday“. Ako vaše telo želi picu, onda će u njoj uživati u potpunosti i bez griže savesti jer ćemo se sledeći dan baviti sportom zato što to želimo, a ne da bismo sagoreli kalorije koje smo uneli pojevši tu picu.

 

Prema gore
OKViše informacija