Menu

Fit bez izgovora

Trening kod kuće.

Home » Užitak » Wellness » Fit bez izgovora - 02.2018

Ne idemo svi rado u neki fitnes studio. Upravo zato sve više ljudi trenira kod kuće.

Fitnes studio je prepun, a ispred sprava za vežbanje se stvaraju prve gužve. Umesto da vežbamo – čekamo i za to još i plaćamo. U stvari, i ne treba se čuditi kada se u takvim trenucima naljutimo pa odustanemo od treninga i vratimo se kući na kauč.

Ono što ne valja je to što nas u takvim trenucima obuzima griža savesti i to sa dobrim razlogom. Kretanje je od ključnog značaja za zdrav organizam i važno je za uspostavljanje ravnoteže u svakodnevnom životu. Ako vas fitnes studio ne raduje, potrebna vam je odgovarajuća alternativa.

Zašto to ne bi bio vaš dom? Trening u samoći, bez posmatrača, tako da imate dovoljno mesta za vežbanje i niste primorani da pravite pauze ako to ne želite – savršeno. Ili kako bi to formulisao sportski naučnik Lukas Klinger: „Trening u svoja četiri zida je dobar izbor za sve koji ne žele da beskrajno dugo dižu tegove. Trening pomoću sopstvene težine razvija svest o sopstvenom telu jer tokom treninga moramo da se koncentrišemo na sebe.

Niste još osmislili plan za start? Lični trener može da vam osmisli vežbe koje ćete raditi kod kuće, a sve dalje možete da uradite sami.

Kako mogu najbolje da se motivišem

Jedna od najvećih prednosti treninga kod kuće, je naravno to što možete da trenirate kad god to poželite.
Ali upravo ta sloboda često dovodi do toga da biramo kauč, a ne strunjaču. Ako u svome kalendaru obeležite termine za trening baš kao što to radite za druge obaveze, zadatak ćete sigurno i da obavite, odnosno nećete da ugrozite motivaciju. Još jedna prednost treninga kod kuće je i to što možete da slušate svoju power-plejlistu bez dosadnih slušalica.

To može da bude dodatna motivacija. Svima onima koji i pored muzike teško mogu da se nateraju na vežbanje, Lukas Klinger preporučuje još jedan savet: „Kada trenirate u svoja četiri zida brzo i jednostavno možete da pozovete porodicu, decu i prijatelje na zajedničko vežbanje, a da pritom ne morate da plaćate članarinu u nekom klubu ili fitnes studiju. Kada vam trening postane naporan, osobe koje sa vama vežbaju, mogu da vam pomognu da motivaciju ponovno održite na visokom nivou i da odradite sve vežbe.”

Šta mi je potrebno

Osnovna oprema ne sadrži puno stvari. Uz obavezne patike i prozračnu odeću najvažnija je strunjača. Ako kod kuće već imate strunjaču za vežbanje joge, naravno da možete da koristite i nju. Strunjače su nešto deblje i grublje i na njima vam je udobnije kada izvodite vežbe na podu kao što su trbušnjaci ili slične vežbe. Uz to, strunjača pomaže da patike duže ostanu u dobrom stanju. Još jedan klasik u opremi za vežbanje su tegići.

U principu, dovoljne bi bile i flašice napunjene vodom, ali tegići bolje prianjaju u ruku zahvaljujući posebnoj površini, čime se olakšava trening. Traka za vežbanje je takođe dobar i svestran adut, a može da se koristi pri izvođenju brojnih vežbi. Isto važi i za šarene gumene trake zatvorenog tipa koje na putovanjima skoro da ne zauzimaju prostor u koferu. Za opuštanje nakon treninga pobrinuće se podloga od pene koja pomaže u boljoj prokrvljenosti tkiva i bržoj regeneraciji muskulature. Tako ćete bolje da predupredite upalu mišića.

Kako odabrati odgovarajući trening

U moru vežbi koje se nude na You Tube-u, fitnes DVD-jima, aplikacijama i u knjigama, bilo bi dobro da razmislite o načinu na koji želite da razvijete sopstvenu snagu kako se ne biste izgubili u ponudi. Ako tražite kratke, ali intenzivne treninge, probajte tabatu ili HiTT-trening. Ako vam je zabava na prvom mestu, onda će zumba biti savršen izbor za vas. Ako tražite opuštanje od svakodnevice i želite da izgradite mišiće na nežan način, onda sa jogom ili pilatesom ne možete da pogrešite.

Šta moram da izbegavam

Kod kuće ste prepušteni sami sebi, niko vas ne posmatra. To može da vas zavede, pa ćete vežbe raditi samo polovično. Kako biste održali motivaciju, važno je da sebe doživite kao najvažnijeg posmatrača. Ako ste potpuno usredsređeni na celu stvar i vežbe izvodite u punoj snazi, onda ćete na kraju i da postignete dobre rezultate. Isto tako je za zdrav i uspešan trening važno dobro zagrevanje i opuštanje nakon treninga.

Na šta moramo da pripazimo kod ishrane

Nakon treninga telu nije samo potreban tuš, nego i nova energija. Ako putem ishrane unosite dovoljnu količinu aminokiselina, minerala i vitamina, izgradićete mišiće na zdrav način i osnažiti celo telo. „U principu preporučujemo raznovrsnu ishranu koja obiluje materijama od vitalne važnosti i visokovrednim regionalno gajenim i sezonskim sastojcima. Kompleksi ugljenih hidrata iz integralnih žitarica, svežeg voća i povrća, visokovredni proteini i dobre masti iz orašastih plodova, avokada ili biljnih ulja pobrinuće se za unos potrebne energije,” ističe Klinger.
U takvim, zdravim užinama smete da uživate i dok leškarite na kauču. Nakon uspešnog treninga u dnevnoj sobi ne postoji ništa bolje, a grižu savesti možete da zaboravite.

Prema gore
OKViše informacija