Active Beauty
“Brkovi dolaze sa zrelošću i muževnošću”

Intervju

“Brkovi dolaze sa zrelošću i muževnošću”

Poznati srpski glumac Nebojša Dugalić postao je zaštitno lice društveno odgovorne kampanje kompanije dm, koja ima za cilj povećanje svesti o značaju prevencije raka prostate i testisa. Kampanju predvodi pokret BrkAti, na čijoj se Instagram stranici nalazi mnoštvo zanimljivih informacija u vezi sa ovom temom.
 
Kako je Nebojša Dugalić rešio da se pridruži kampanji, šta brkovi njemu znače i zašto misli da je ovaj pokret bitan saznajemo u nastavku
1. Kada si prvi put pustio brkove i zbog čega?
Prvih brkova sećam se iz rane mladosti. Tada ih nisam puštao, rasli su sami. Iščekivao sam svoje prvo brijanje. Ali mladost nije dorasla brkovima. Brkovi dolaze sa zrelošću i muževnošću. Prvi put sam ih pustio u vojsci ,više zato što me je mrzelo da se brijem. Medjutim, kako sam ih duže zadržavao na licu, to sam više imao utisak da lice bez brkova ne izgleda prilično i ozbiljno. Tada sam shvatio i svog oca koji je ceo život nosio brkove. Sada ih nosim povremeno, po potrebi, kad zatreba za neku ulogu...
 
2. Da li su ti u karijeri brkovi nekada pomogli ili odmogli?
Desilo se u nekoliko navrata da sam za neke uloge pozvan, zahvaljujući tome što sam u tom trenutku imao brkove i bio pogodan za likove koje je trebalo da igram. Brkovi i njihov oblik zaista menjaju karakter lica i često predstavljaju jedan od ključnih detalja u kreiranju dramskih karaktera. Istražujući sa različitim brkovima moguće je napraviti široki spektar glumačkih transformacija.
 
3. Zbog čega si rešio da se pričlaniš pokretu Brk.A.Ti?
Mislim da je važan svaki trud da se skrene pažnja na odgovornost prema vlastitom zdravlju ,naročito kad je reč o preventivi, jer reagovati na vreme ,velikim delom utiče na izlečenje. To je naročito važno kad postoje predrasude, lenjost i stid u vezi sa odredjenim aspektima čovekovog zdravlja. Ako samo jedan život bude spasen zahvaljujući ovakvoj kampanji već je učinjeno veliko delo.
 
4. Šta ovaj pokret može da učini za muškarce u Srbiji?
Iskreno se nadam da će kampanja u Srbiji potaknuti mnoge da steknu svest o obimu odgovornosti kada je reč o ovoj vrsti zdravstvenih problema. Važno je razumeti da se zdravlje tiče ne samo onih koji su eventualno zdravstveno ugroženi već i svih onih u njihovoj okolini pa i društva i zdravstvenog sistema u celini. Briga na vreme svima olakšava život.
 
5. Zašto misliš da je muškarcima toliki problem da odu na pregled?
Problemi mogu biti razni. Čovek je generalno biće svakovrsnih strahova, a jedan od najžilavijih strahova je strah od suočenja s vlastitom nemoći. Naročito je kod muškaraca taj strah dubok i delikatan jer je reč o moćima koje predstavljaju najvažniju odliku njihove muževnosti. Strah da se kao muškarac ne bude nemoćan, narušava i ostala uporišta u muškoj prirodi. Medjutim, mislim da je važno, upravo zbog takvih mogućih poslesdica neblagovremenog reagovanja, smoći snage za suočenje i sa strahom i sa stidom da se ne bismo stideli i strahovali kad je već prekasno.
 
6. Kako drugi muškarci mogu da postanu ambasadori i uzori?
Ovakve kampanje i služe da se stvari pokrenu sa mrtve tačke i da se javnosti skrene pažnja na važnost ove teme. Mislim da kada se to desi onda svako u svom domenu može pronaći način da utiče makar na svoje najbliže. Kontinuitet u bavljenju s ovom temom može doneti dobre plodove. Iako je u pitanju individualni čin brige o zdravlju, smatram da je važno da se priča o prevenciji, jer ono što je dobro za pojedinca, jeste dobro i za celo društvo. Zato bih pozvao moje „kolege“ muškarce da se hrabro pozabavimo ovom temom i da shvatimo da pregledi nisu bauk, već način da budemo sigurni i bezbedni.