Active Beauty
Dosta je bilo teške kozmetike!

U nezi manje uvek znači više.

Dosta je bilo teške kozmetike!

Jeste li već probali nove proizvode? Ili ste jednostavno prešli na kozmetiku koja ne sadrži opasne sastojke? Beauty područje otkriva minimalističke proizvode – jer sve više potrošača želi da se oseća dobro dok ih koristi.

Ranije smo kupovali proizvode za lepotu koji su nas oduševljavali svojim brojnim sastojcima i čiji su nazivi imali naglašen naučni prizvuk. „Jasno“, mislili su mnogi, „što se više toga unutra nalazi, to će i dejstvo biti bolje.“ Često je bilo pravo čudo uspešno smestiti celokupan spisak sastojaka na malo pakovanje u kome se nalazio proizvod. Zapravo, nije ni čudo da je novi trend otišao u sasvim suprotnom smeru. Minimalizam je sada dospeo i u kozmetičku industriju. Pritom se to ne odnosi samo na broj korišćenih proizvoda koji je sada sveden na nekoliko odabranih, nego su se i njihovi sastojci našli na testu.

Neki proizvođači su čak otišli toliko daleko da su sebi postavili jasan cilj – svaki proizvod su ograničili na najviše deset probranih i dokazano efikasnih proizvoda. Manje je novo više. U međuvremenu, i kozmetičke kuće su počele da reklamiraju šta sve njihove kreme nemaju. Tako ističu da ne sadrže mirise, parabene, silikone, aluminijumske soli, mikroplastiku ni alkohol, ali to ni približno nije sve. Formulacija „ne sadrži“ na pakovanju u međuvremenu donosi veći podsticaj na kupovinu od formulacije „sadrži“.

Potreba za transparentnošću

Današnje potrošače ne zanima samo ono što se krije u njihovim proizvodima, već su danas informisani kao nikada pre. Na kraju krajeva, namirnice i kozmetički proizvodi imaju snažan uticaj na naše telo. Brojne onlajn platforme i aplikacije sadrže skenere namirnica i kozmetike koji u sekundi izbacuju spisak svih sastojaka nekog proizvoda i tako doprinose razvoju svesti. S

Stoga se i odluke u vezi sa kupovinom donose sve opreznije. Potreba za transparentnošću je velika. Ko danas želi nešto da kupi, prethodno će sebi postaviti čitav niz pitanja: šta se krije u mom proizvodu? Kako je proizveden? Šta je marketinški tekst, a šta je istina? Kome možemo da verujemo? Često najvažnije od svih pitanja glasi: kakvo dejstvo ima na moju kožu i na moje zdravlje?

Čista kozmetika

Clean Cosmetics je naziv inicijative u kozmetičkom svetu koja potiče iz SAD, a koja podržava svesno i promišljeno odricanje od aktivnih supstanci koje su opasne po zdravlje. Umesto toga radi se sa sastojcima koji ne samo da nisu štetni za okolinu nego su i podnošljivi za kožu. Reč je o liniji kozmetičkih proizvoda koji ni u kom slučaju ne sadrže sumnjive materije i koji se prilagođavaju individualnim potrebama kupaca. Nisu samo SAD preteča ovog trenda; i u nekim neevropskim zemljama osnivaju se snažni protivpokreti kozmetičkoj praksi koja podstiče višeslojno nanošenje različitih proizvoda (layering), a praktikuje se u brojnim azijskim zemljama.

Layering podrazumeva prosečno nanošenje do deset različitih proizvoda, jedan preko drugog. Ako računamo da svaki proizvod ima 30 sastojaka, onda se koža izlaže 300 različitih supstanci. Koja koža bi to mogla da preradi? Taj ogroman broj sastojaka sigurno krije i one koji se međusobno ne podnose usled čega je napadnut kiseli zaštitni sloj kože što je isušuje i utiče na pojačano perutanje, da bi se potom ponovo naneo novi sloj kreme. Začarani krug.

Naučite da se odričete

Uz trend u minimalističkoj nezi paralelno se odvija i jedan zasebni – sve više ljudi se žali na osetljivu i senzibilnu kožu koja reaguje na brojne sastojke u kozmetičkim proizvodima nadražajima i alergijama. Drugi, bez takvih problema, odlučuju se za „clean“ varijante kako ne bi ni imali takve reakcije.

Od 3.000 ispitanika jedne studije časopisa „British Journal of Dermatology“ do 50 posto je navelo da ima osetljivu kožu. Dermatolozi u svojoj svakodnevnoj praksi primećuju da se sve više pacijenata žali na osetljivu kožu, što može da prouzrokuje intolerancija, ali i prekomerna nega.

Zato je važno pravilo: što manje sastojaka kozmetički proizvod ima, to je podnošljivost kože bolja. I količina aktivnih supstanci odlučuje o tome da li će koža reagovati alergijskom reakcijom ili ne.

Minimalno

Stavite sve karte na sto: s vremena na vreme dobro je napraviti reviziju svih proizvoda iz beauty kategorije jer će nam takav jedan sveobuhvatni uvid pomoći da osvestimo šta uopšte posedujemo.

Čišćenje: proverite rokove trajanja i prema potrebi pomirišite proizvode. Kreme koje su isušene ili imaju užegli miris bi trebalo odmah da bacite.

Pravilo jedne godine: proizvode koje ne koristite više od godinu dana, vrlo verovatno nećete ni koristiti. Zato – rešite ih se!

Poklon-vrećica: ako ne volite da gledate kako vaši proizvodi završavaju u smeću, one koji su funkcionalni možete da poklonite, razmenite ili date u dobrotvorne svrhe.

Prodaja: na internetu postoje platforme na kojima se prodaju nekorišćeni proizvodi za lepotu. Od prihoda priuštite sebi neku dobru kremu.

Dvostruko ne znači nužno i bolje: budimo potpuno iskreni, kome trebaju tri noćne kreme, pet seruma i sedam šampona za kosu? Prema tome, izdvojite sve duple proizvode i zadržite samo jedan proizvod koji je zaista dobar i koji možete da koristite.

Potrošiti do kraja: iskoristite do kraja sve proizvode i tek onda nabavite nove. Tako ćete u značajnoj meri uštedeti prostor u kozmetičkom ormariću.

Razborita kupovina. Šta vam je zaista potrebno? Šta vas raduje? Čega se mirne duše možete odreći? Ako je to moguće, trudite se da kupujete planski.

Proizvode za svoj tip kože potražite i u dm prodavaonicama.