Active Beauty
Zdrava užina: šta je potrebno detetu?

Fit u pauzi

Zdrava užina: šta je potrebno detetu?

Za veliki broj dece školski dan počinje odlučujućim pitanjem: šta se danas nalazi u mojoj kutiji za užinu? Jednostavan odgovor: zdrava užina koja zasićuje i daje energiju za ceo dan u školi.

Kada dođe kraj školskom raspustu, deca se relativno brzo vraćaju ritmu u školi. Od svega su, naravno, najvažnije pauze – a samim tim i zdrava užina. Tada je vreme da svojim malim mozgovima priušte malo mira, ali i da se u kratkom vremenu napune snagom. Zbog toga nije svejedno šta se nalazi u kutiji za užinu.
 

Kako izgleda zdrava užina?

Vitamini, proteini, balastne materije obezbeđuju da deca u dobroj formi i dobrom zdravlju provedu dan. Proizvodi od punog zrna i namazi bogati proteinima, kao što su sveži sir ili humus, obezbeđuju učenicama i učenicima važne hranljive materije i sprečavaju pad koncentracije. Salate ili sveže voće isporučuju potrebne vitamine.

Da bi deca sa radošću pojela sadržaj iz kutije za užinu, potrebna je raznolikost. To je najjednostavnije ukoliko zdravi elementi mogu da budu integrisani u obroke koji su i u estetskom smislu zanimljivi za decu. Salate su pogodne za tortilje, komadi voća poređaju se na štapiće za ražnjiće, a povrće je isečeno u zalogaje i servirano s umacima. Ukoliko se užina pripremi prethodnog dana, roditelji će ujutru takođe imati manje stresa.


 

Šta povećava učinak kod dece?

Ukoliko je detetu između časova potrebna dodatna energija, orašasti plodovi su pravi izbor za užinu. Oni predstavljaju hranu za mozak jer imaju veliku količinu hranljivih materija i kvalitetne masne kiseline, te zato povećavaju koncentraciju. B-vitamini koje sadrže jačaju nerve pre ispita.

Isto tako, dobre su banane, koje u sušenom stanju mogu da stanu i u najmanju kutiju za užinu. Pažnja: Sušeno voće ima više šećera od svežeg voća – nemojte da pakujete previše sušenog voća u kutiju!

Još važnije je konzumiranje dovoljne količine tečnosti da bi se sprečile glavobolje i umor. Idealna boca za piće napunjena je vodom (još je ukusnija ukoliko je aromatizovana svežim lekovitim biljem) ili nezaslađenim čajem.

Zbog čega nije dovoljno da moje dete samo kod kuće konzumira zdravu hranu?

U školi se zahteva razmišljanje, deca moraju da budu pažljiva i fokusirana. Ukoliko kroz užinu unose previše šećera, dobiće na brzinu određenu količinu energije. Nakon toga, uskoro sledi pad učinka zato što veoma brzo opada nivo šećera u krvi.

Posledica: Deca osećaju umor, iscrpljenost i razdražljivost. Kompleksne ugljene hidrate iz mahunarki i iz proizvoda od punog zrna telo prima sporije zbog čega nivo šećera u krvi ostaje konstantan i ne pojavljuju se napadi gladi. Optimalno napunjena kutija za užinu je garancija da će deca da imaju elana tokom celog dana.

Zdrava užina: Ovi recepti su svima ukusni

Dve veganske alternative kao zamena za popularni musli bar.


 

Wrap sa povrćem i humusom


Sastojc
  • Ajsberg salata
  • Avokado
  • Paradajz
  • Šargarepa
  • Krastavac
  • Kukuruz
  • Pasulj
  • Humus
  • Tortilje

Priprema:

Pasulj i kukuruz dobro isprati i ostaviti da se ocede. Usitniti salatu. Oljuštiti šargarepu i pomoću ljuštilice oguliti nekoliko finih traka. Oprati krastavac i iseći ga na tanke trake. Oprati paradajz i iseckati ga na sitne komade. Izvaditi avokado iz ljuske, ukloniti jezgro i iseći ga u male komade.

Namazati tortilje humusom, napuniti ih pripremljenim povrćem, bočne strane preklopiti u sredini i umotati u wrap.

 

Palačinke s lešnicima i bananom

 
Sastojci:
  • jedna veoma zrela banana
  • 180 ml dmBio napitka od ovsa i vanile
  • jedna čajna kašičica dmBio sirupa od javora
  • jedna čajna kašičica dmBio kokosovog ulja
  • 125 g dmBio pšeničnog brašna
  • jedna i po čajna kašičica dmBio praška za pecivo
  • jedna supena kašika izrendanih lešnika
  • 40 gr dmBio fine gorke čokolade
  • dmBio mus od badema
  • kupine
  •  
 

Priprema:
Oljuštiti bananu i usitniti je. Iseckati, tj. izrendati čokoladu i pomešati je s bananom. Dodati napitak od ovsa, sirup od javora i kokosovo ulje i dobro pomešati. Umutiti ručnom mutilicom pšenično brašno, prašak za pecivo i lešnike tako da testo postane glatko.

Zagrejati malo kokosovog ulja u tiganju, izliti u njega testo za palačinke u porcijama i ispeći ih s obe strane dok ne dobiju lagano smeđu boju.

Garnirati musom od badema, sirupom od javora i opranim kupinama. Ne zaboraviti pribor za jelo u kutiji za užinu!