Menu

O važnosti magnezijuma

U vezi značaja magnezijuma odgovara DR. IVANA MOLNÁR.

Home » Zdravlje » Savet stručnjaka » O važnosti magnezijuma - 03.2019

Koji uticaj ima magnezijum na osećaj zadovoljstva?

Mineralni magnezijum je uključen u više od 300 metaboličkih procesa u organizmu. Magnezijum pomaže, na primer u sprečavanju taloženja kalcijuma ili stvaranju kamenaca u bubrezima i žuči. Dovoljan unos magnezijuma pored dnevne ishrane je takođe važan za zdravlje zuba. Nedostatak magnezijuma može se manifestovati brojnim simptomima, uključujući grčeve u nogama, poigravanje očnog kapka, napetost, poremećaj spavanja, osećaj obamrlosti u prstima (utrnuto), jak menstrualni bol, nemir, umor i podložnost stresu. Budući da se nedostatak može manifestovati na različite načine, on često ostaje neotkriven i to dugo vremena. Status magnezijuma može se odrediti uzimanjem krvi, ali to nije uvek verodostojno.

Koje grupe ljudi treba da obrate pažnju na dovoljan unos magnezijuma?

Dnevna potreba za magnezijumom je 300 do 400 miligrama, pod uslovom da je koštana srž popunjena. Obično se u organizmu čuva 20 do 25 grama, od toga više od polovine u kostima. Veliku potrebu za magnezijumom uglavnom imaju trudnice i dojilje, deca u razvojnom dobu, sportisti, ukoliko se radi o ishrani, takođe i tokom fizičkih i psihičkih stresnih faza i kod određenih bolesti kao što su dijabetes ili poremećaji probave i kao dodatak uz uzimanje nekih lekova. Prilikom uzimanja anti bebi pilule, žene treba da obrate pažnju na uravnotežen unos magnezijuma.

Kako se može sprečiti nedostatak magnezijuma?

Magnezijum je uključen u mnoge multivitaminske i mineralne dodatke i može se lako uvrstiti u ishranu ako postoji potreba. U slučaju nedostatka magnezijuma, važno je uzimati dodatke magnezijuma nekoliko meseci ali u kontinuitetu. Kod osoba sa dijabetesom ili disfunkcijom bubrega, magnezijum treba da se koristi kao dodatak ishrani ali samo nakon konsultacija sa lekarom. Ako postoji nedostatak magnezijuma kod kardiovaskularnih bolesti, hipertenzije, migrene ili depresije, to se obično tretira trajno tako što se magnezijum stalno uzima.

Prema gore
OKViše informacija