Menu

Hvala!

Reći „hvala!” ne samo da je pristojno, već Vas čini i srećnim.

Home » Inspiracija » Psihologija » Hvala! - 12.2019

Reći „hvala!” ne samo da je pristojno, većVas čini i srećnim. Zato su zahvalni ljudi zdraviji, uravnoteženiji i i srećniji.
Zahvaljujemo se na pozivu, domaćim kolačićima, prelepoj jelci, dobroj hrani i poklonima i na taj način činimo sebi nešto dobro. Jer „hvala“ izražava radost i zahvalnost. A ove dve stvari čine srećnom i osobu koja se zahvaljuje. Objašnjenje je jednostavno: ko oseća radost i zahvalnost, doživljava svoj život pozitivnije od onih ljudi koji ne cene ono što im je dato.

Naravno, ne dobijamo samo poklone od svojih najmilijih u novogodišnjoj večeri, već i tokom cele godine dobijamo različite darove za različite povode. Decembar je pravo vreme da sagledamo sve lepe momente proteklih dvanaest meseci unazad.
Još je bolje napisati listu sa svim lepim trenucima za koje smo i više nego zahvalni. Mnogo je razloga za to. Jedno od njih je naše sopstveno zdravlje. Još 2003. godine dvojica američkih psihologa Robert Emons i Michael Mc- Cullough su zamolili oko 200 ljudi sa hroničnim obolenjima da vode dnevnik deset nedelja. Ispitanici su bili podeljeni u tri grupe: prva je trebalo je da napiše na čemu je bila zahvalna, druga da napiše sve ono što nije dobro funkcionisalo i treća je dobila zadatak da izveštava o događajima bez neke vrednosti za njih. Rezultati su sledeći: ispitanici koji su vodili dnevnik zahvalnosti pokazali su znatno više optimizma u narednim anketama i osećali su se energično i vedro. Pored toga, simptomi njihovih bolesti su se smanjili i bili su značajno fizički vitalniji.

Danas su brojna istraživanja pokazala da zahvalnost jača srce, snižava krvni pritisak, pomaže u sprečavanju napada panike i sprečava depresiju. Deluje protiv nezdravih osećaja kao što su zavist, ljubomora i strah i tako po- goduje za skladan društveni, međuljudski i intimni od- nos. Onaj ko u svakoj sitnici pronađe razlog da bude zahvalan, manje je sklon zavisnosti i riziku od fobija.

Kako su utvrdili psiholozi sa univerziteta u Luksemburgu, zahvalnost povoljno utiče na smanjenje stresa.

MEDITATIVNO RAZMIŠLJANJE

I sama zahvalnost zaslužila je zahvalnost. Ipak, mnogim ljudima je teško da je potpuno celim srcem osećaju, a da ih ne ometaju negativne misli. Jednostavna vežba za meditaciju može Vam pomoći da se fokusirate na pozitivnu energiju. Sve što Vam je potrebno je mirna soba u kojoj u kojoj možete udobno da se smestite i da zatvorite oči, na primer kod kuće na kauču. Tako čovek može nesmetano da postane svestan svog tela i na taj način da opusti noge, ruke, trup i vilicu.

 

Prema gore
OKViše informacija