Menu

Nova sportska veština: svakodnevnica kao izvor snage i kondicije

Život je izvor snage, posebno praznicima. Tokom cele godine možete biti u odličnoj formi

Home » Užitak » Sport i fitness » Nova sportska veština: svakodnevnica kao izvor snage i kondicije - 11.2019

Peći kolačiće umesto da idemo na trening? Čišćenje kuće pred božićne praznike umesto Workout vežbanja? Kupovina za vreme praznika umesto odlaska na aerobik? Ono što zvuče kao sezonski uslovljena rešenja u hitnim slučajevima, može se takođe posmatrati kao efikasna varijanta za trening, jer mnoge stvari koje radite u svakodnevnom životu uoči praznika, umesto sportskih vežbi poboljšavaju ličnu kondiciju više nego što biste i pomislili.

Uostalom, telo se ne trenira samo na času pilatesa, na veslačkoj mašini ili na traci za trčanje, već i prilikom svakog svakodnevnog kretanja. Što se manje opuštate u svakodnevnom životu, to će više vaši mišići imati od toga koristi a vi kondicije. Ujedno tom prilikom štedite vreme: jer ne morate ići dodatno u teretanu. To ostavlja više dragocenog vremena koje možete provesti sa svojim najmilijima ili iskoristiti za lično opuštanje. Naravno, ovakav pristup ne važi samo u toku pretprazničkog perioda i u toku praznika, već tokom cele godine. Evo nekoliko saveta kako ostati u formi bez sporta.

Penjati se stepenicama

Klasik među svakodnevnim vežbama ne samo da pokreće kardiovaskularni sistem. Takođe sagoreva do 900 kalorija na sat i dovodi noge u vrhunsku formu. Mesta za takozvano vežbanje možete naći posebno u urbanom području: na stanicama podzemne železnice, u kancelariji, u javnim zgradama i obično u sopstvenoj stambenoj zgradi.

Napredni korisnici ovog načina vežbanja mogu pojačati „vežbanje“ preskačući svaki drugi stepenik – što formira zategnutu zadnjicu! Kako zglobovi ne bi bili previše opterećeni, ne sme se zanemariti ni pravilan položaj kolena: Prednje stopalo treba da bude postavljeno na stepenicu sa blago prema napolju usmerenim prstima. Tom prilikom koleno mora uvek biti u istom smeru kao i vrhovi stopala – i koleno ne sme da je nagnuto dalje u odnosu na položaj prstiju tj nagnuto je više napred u odnosu na stopalo. Na taj način mišići se više treniraju i zglob kolena dobija veći oslonac.

Održavanje domaćinstva dovodi u prilično dobru formu

Autor Stefan Rehberger u svom zabavnom vodiču „Hopmop: Topfit bez sporta“ opisuje kako on kao otac dvoje male dece, ne može da nađe vremena za vežbanje. Sve do momenta kada njegov prijatelj inače trener fitnesa nije razvio samo za njega poseban program treninga: Lični trener Balz Wydler ga progoni vežbama kao što su „menjanje posteljine za krevet“, „čišćenje kuhinjskih površina“ ili „isprazniti posuđe iz mašine za pranje sudova“ – i gle čuda: Rehberger ne samo da je ostvario odličnu formu, već je i naučio da voli poslove u domaćinstvu. „Neće proći mnogo vremena i već prilikom usisavanja ćete čučnuti. Da li to izgleda glupo? Apsolutno da, ali bar vas niko ne gleda“, kaže Rehberger.

Čak i aktivnosti koje na prvi pogled deluju potpuno nesportske – kao što je pravljanje sendviča ili guljenje krompira- Balz Wydler pretvara u istinsko vežbanje. Dobra vežba za početnika je „pospremanje“. Uputstvo – za Hopmop vežbu: „Stojimo u raskoraku, stopala u širini ramena ispred predmeta koji treba podići, isprsimo se, održavamo stav, noge su blago savijene, pognite se držeći gornji deo tela potpuno ravno, pokupite predmet, odložite ga, sledeći!“ napredni se uzdaju u tehniku „brisanje kade“ – vežbu za mišiće grudnog koša i tricepsa: „Kleknite na duge strane kade levo i desno, poduprite se rukama, leđa držite ravno! Jednom rukom brišite kadu tom prilikom potrebno je saviti se prema dole: tim potezom kao da vežbamo jednoručni sklek! Na poluvremenu zameniti strane kade. “

Ukoliko nema posebnih vežbi za trening po nivoima težine, svakodnevno kretanje nas održava fit – a mogu čak i biti svrsishodnije nego trening u teretanama. „sprave se često bave i usmerene su samo na određene mišiće“, objašnjava Balz Wydler. „Za takve jednostrane pokrete naše telo nije napravljeno.“ Kompletni obrasci za pokrete zahtevali bi interakciju mišića i imali bi pozitivan uticaj na držanje.

Ravnoteža u svakodnevnom životu

U svetu fitnesa vežbe su uvek osmišljene i usmerene na nestabilnim podlogama. Nije ni čudo: Uostalom, uglavnom su namenjene na razvoj mišića i tom prilikom se vežba na Balance-Boards, Slacklines ili SUPs (veslanje u stojećem položaju) stimuliše dublje slojeve mišića. A to zauzvrat štiti od povreda i jača leđa. Ali ovaj efekat se takođe može dobro postići vežbanjem u svakodnevnom životu – kao na primer u tramvaju koji se jače njiše. Vežba je veoma jednostavna i čak čini druge ljude srećnim. Sve što treba da uradite jeste da prepustite svoje sedište starijoj, slabijoj osobi i tako vežbate ravnotežu a da se tom prilikom ne držite za rukohvate ili šipku.

Ostanite fit

Lepota svakodnevnog sportskog života je što skoro svaka vežba povećava kondiciju i snagu mišića. Dakle, život je savršena celokupna vežba za telo – pod uslovom da se maknete iz svoje zone komfora. Upravo naporne aktivnosti kao što su čišćenje prozora, okretanje dušeka ili nošenje teških kesa iz kupovine, idealni su za zatezanje vašeg vlastitog tela.

U manje napornim aktivnostima, efekat se može povećati ako se pridržavate jednog ili drugog „zlatnog pravila“ fitnesa profesionalca Balz Wydler. Na primer: „Radite to polako“ (da biste povećali mišićnu napetost). „Učinite to brzo“ (tako da se cirkulacija krvi ubrza). „Učinite to samostalno“ (odbacite civilizacijske štake poput kuhinjskog miksera ili automobila). „Učinite to do maksimuma“ (mišićne ćelije rastu tokom super kompenzacije). „Učinite to na jednoj nozi“ (takođe deluje odlično prilikom pranja zuba ili proveravanja e-mailova). Ili „Čučnite“ (idealno prilikom zalivanja cveća ili poliranja parketa).

Žvaćite!

„Radi to polako“ je pravilo koje bi trebalo primenjivati i u svakodnevnim obrocima: pod svakodnevnim kretanjem podrazumeva se i obedovanje. U skladu s tim, potrošnja kalorija je veća konzumiranjem i žvakanjem nesvarene hrane – kao što pokazuje istraživanje Univerziteta Stanford u Kaliforniji. Uostalom, organizmu je potrebno mnogo više energije da bi jelo i svarilo sirovu šargarepu nego što je potrošnja energije za varenje nekakve kaše. Čak i sirovi orasi i voće, koji se dobro žvaću, na ovaj način daju manje kalorija nego što bi mogli i zamisliti.

Prema gore
OKViše informacija