Samo da brzo otrčim do pekare, a zatim jurim na prevoz. Za petnaest minuta počinje prezentacija u kancelariji. Stres i užurbani ritam svakodnevnog života često ostavljaju veoma malo prostora za predah – i samim tim nemamo vremena za dubok, umirujući udah i izdah.
 
Disanje je čudo koje se odvija samo od sebe. Ali i jedina autonomna osnovna funkcija organizma kojom može svesno da se upravlja. Za naše dobro treba da prekinemo s nepravilnim disanjem koje se verovatno ušunjalo u naše telo još kada smo bili deca.
 

Simptomi nepravilnog disanja

Naše disanje prati gotovo sve metaboličke procese i pokrete tela. Ako usled stresa dišemo na pogrešan način, to jest previše plitko, često ćemo se osećati slabo i umorno. Ponekad se javljaju i simptomi kao što je konstantan osećaj stezanja u grudima. Telo takođe pati. Plus: Ako dišemo pogrešno, nismo u stanju da jasno opazimo svoje emocije.

S druge strane, kada dišemo pravilno, pokreće se telesni i emocionalni nivo, kaže trener disanja Karoline Grin (Karoline Grün). Krvni pritisak, puls i napetost mišića se smanjuju, jer pravilno disanje opušta i ublažava simptome stresa, anksioznosti i poremećaje spavanja. Takođe, ostavljamo više prostora svojim osećanjima odnosno možemo bolje da ih obradimo ako prestanemo da dišemo na pogrešan način.
 
Dobra vest: Pravilno disanje može da se nauči. I to ovako: