Active Beauty
Bebi bluz pogađa 80 posto žena

Da li su društvene mreže krive?

Bebi bluz pogađa 80 posto žena

Iščekivanje je bilo veliko – utoliko je dublja emocionalna rupa u koju upadaju mnoge novopečene majke. Babica objašnjava kada bebi bluz može da nestane (gotovo) sam od sebe, a kada je za prevazilaženje postporođajne depresije potrebna lekarska pomoć.

Čekanju je došao kraj. Porođaj je završen. Novorođenče je slatko kao šećer. Zapravo je sve u redu. Međutim, mnoge mlade majke ne osećaju toliko obećavanu sreću koju donosi beba. „Oko 80 posto žena pati od bebi bluza“, kaže babica i psihoterapeut Tanja Libl (Tanja Liebl).

Zašto je bebi bluz tako česta pojava?

„Stručnjaci označavaju bebi bluz i kao postnatalni pad raspoloženja, odnosno postporođajnu depresiju. On se po pravilu javlja u isto vreme kada krene mleko, dakle, tri do četiri dana nakon porođaja“, objašnjava babica. Postoji više razloga zašto on pogađa toliko mnogo žena. Hormonske promene, kao i novi zadaci mlade majke, igraju ulogu u tome.
 
Postati majka je lepo, ali naročito u prvo vreme to je posao s punim radnim vremenom, često bez prave pauze. Iscrpljenost, nesigurnost i strah: sasvim su normalne posledice takvog izazova.

Da li su društvene mreže krive za pogrešna očekivanja?

„Činjenica da toliko mnogo majki pati od bebi bluza često ima veze s pogrešnim očekivanjima“, kaže Libl. Prelepe slike na različitim platformama društvenih mreža formiraju lažnu sliku stvarnosti. „Premalo se govori o tome koliko je emocionalno i fizički naporno postati majka. Ni na internetu, ni u krugu prijateljica i poznanica izazovi ili postporođajna depresija nisu tema.“

 

Bebi bluz: Sve što morate da znate o postporođajnoj depresiji

Ove simptome imaju mnoge žene

Tipični bebi bluz ispoljava se pre svega kao umor, iscrpljenost, nedostatak energije,
promene raspoloženja, osetljivost, tuga, anksioznost i razdražljivost. Potrebno je praviti razliku između bebi bluza i takozvane postporođajne depresije. U slučaju postporođajne depresije navedene simptome često prate i osećaj krivice, osećaj praznine, nezainteresovanost za bebu i opšti nedostatak radosti. Gubitak apetita i poremećaji spavanja takođe nisu retki.
 
Dok bebi bluz nestaje nakon perioda privikavanja (uglavnom nakon nekoliko nedelja) sam od sebe, postporođajna depresija traje znatno duže. Ona ne mora nužno da se javi neposredno nakon porođaja, već često nastaje tek kasnije tokom prve godine bebinog života.

Šta pomaže u slučaju postporođajne depresije?

1. Mir i pomoć babice

Babinje, dakle, prve nedelje nakon porođaja, namenjene su privikavanju majke i deteta na novi život i vraćanju snage u miru nakon porođaja. Upravo za to treba da se iskoristi ovaj period.
Babice, koje prate žene tokom prvih nekoliko nedelja, važan su kontakt partner. One su obučene da prate razvoj majke i deteta i mogu da razlikuju bebi bluz od postporođajne depresije. Po potrebi, one će da upute novopečene majke na ginekologa, odnosno odgovarajućeg specijalistu.

2. Ne potiskujte suze

Ponekad se mladim majkama jednostavno plače. U takvoj situaciji treba da popustite pred ovim nagonom. Ponekad, dobro se isplakati može da pomogne da se pritisak ublaži. Ne stidite se svojih suza, već ih iskoristite za emocionalno rasterećenje. Otvoreno ophođenje prema sopstvenim emocijama važno je za psihičko i fizičko zdravlje.

3. Izađite napolje

Tokom postporođajnog perioda žene treba što više da se odmaraju i opuštaju. To, međutim, ne znači da mlade majke ne treba da se kreću. Naprotiv: šetnja na svežem vazduhu postaraće se za promenu uobičajenog okruženja i učiniće da se poboljšaju cirkulacija i raspoloženje.

4. Spavajte

Nedostatak sna iscrpljuje nervni sistem. Zato je san neophodan mladim mamama. Koristite svaku priliku da malo odspavate. Bilo kada i bilo kako, najvažnije je da nađete mir. Možda bi tata ili baka mogli da pripaze nekoliko sati na bebu?

5. Uključite partnera & porodicu

I okolina je verovatno drugačije zamišljala prve dane s bebom. Žele da vide srećne majku i dete i često se osećaju beskorisno u ovoj situaciji. Partner, prijatelji i porodica i te kako mogu da budu od pomoći. Pokažite razumevanje za situaciju i pomozite mladoj mami da se odmori onoliko koliko joj je potrebno. Otkažite nepotrebne posete, preuzmite poslove u domaćinstvu i oko bebe. Razgovarajte s mladom majkom ili potražite savet od babice.

Majčinstvo, na kraju krajeva, nije zadatak pojedinca, već pitanje timskog rada. Tek kada je tim dobro uigran, duša može da se napuni energijom i da se konačno probudi osećaj sreće koju je donela beba. Zagarantovano!